רגישות - Emotions

In this post we will explore all different types of emotions that people might feel. Both negative, positive and situations where people might feel a mix of emotions.

Key words & phrases:

How are you feeling today?        ?איך אתה מרגיש היוםֿ
I feel (masculine/feminine)...                   ...אני מרגיש/ה
To feel (Hiphil verb)                                            לְהַרְגִישׁ
Positive feelings/emotions                         רגשות חִיוּבִים
Negative feelings/emotions                       רגשות שְׁלִילִים
Mixed feelings/emotions                         רגשות מעורבים
                                                         


.אני מרגיש אֲסִיר תוֹדָה שאני בריא כי הגוף שלי עובד כמו שצריך


!אני מרגיש בַּישָׁן כשאני סביב אנשים. במיוחד בנות


.לעיתים קרובות אני מרגישה חסר החלטיות כי אני לא בטוחה מה לעשות


.אני מרגיש קַנָאִי של אנשים אחרים שיש להם יותר ממה שאני עושה


.אני מרגיש מְשׁוּעֲמָם. הנאום הזה הוא הדבר המשעמם ביותר שאי פעם הייתי צריך להקשיב לו


.אני מרגיש חֲסַר אוֹנִים בגלל המחלה שלי


.אני מרגישה מְזוּעזָע כשאני קורא על אירועי טרור בחדשות


.בבית הספר אני מרגישה עצמי מודע כי אני חושבת שאנשים לשפוט אותי


.אני מרגישה בּוֹדֵד


.אני מרגיש מוּדְאָג וחָרֵד


.אני מרגישה נִבְגֶּדֶת כי גיליתי כי חבר שלי שיקר לי


.לפעמים אני מרגיש רגשות שונים רבים בבת אחת


אני מרגישה עָצוּב כי יש הרבה בעיות עם החברה. אבל אני גם מרגישה מָלֵא תִקוָה שהדברים 
.יכולים להשתפר


אני מרגיש נִרגָשׁ כשאני חושבת על כל אפשרויות הקריירה השונות הזמינים לי. אני גם מרגישה 
.מְבוּלבָּל כי יש כל כך הרבה אפשרויות וכל כך הרבה החלטות לעשות


.אני מרגיש מאושר כשאני מסתובב עם החברים שלי


.אבל אני מרגיש מְתוּסכָּל כשאנחנו לא מסכימים זה עם זה


.לפעמים אני מסתיר את הרגשות שלי כי אני לא רוצה שאנשים יידעו איך אני מרגיש

Let's review those words again:

אֲסִיר תוֹדָה - grateful
בַּישָׁן - shy
חסר החלטיות - indecisive
קַנָאִי - jealous 
מְשׁוּעֲמָם - bored
חֲסַר אוֹנִים - powerless/helpless
מְזוּעזָע - shocked
עצמי מודע - self-conscious
בּוֹדֵד - lonely
מוּדְאָג - worried
חָרֵד - anxious
נִבְגֶּדֶת - betrayed
עָצוּב - sad
מָלֵא תִקוָה - hopeful
נִרגָשׁ - excited
מְבוּלבָּל - confused
מאושר - happy
מְתוּסכָּל - frustrated

Learning exercises:
- Describe how a particular event/occurrence made you feel - why did you feel this way?
- Describe a situation when you felt both positive and negative emotions at the same time.

Comments